Ledig dag

Denna vecka jobbar jag:
Måndag: 7.30-17.00
Tisdag: Ledig
Onsdag: 7.30-17.00
Torsdag: 7.30-17.00
Fredag: 7.30-17.00
Lördag & Söndag: Ledig
 
Så idag är jag ledig och eftersom Lucas somnade 18.20 igår så försog jag att det skulle bli en tidig morogn idag. Jag somnade vid 21.30 igår och vaknade 6.10 imorse då Lucas vaknade. Jag borde vara rätt utvilad men så känner jag mig inte alls. 
 
Hur som helst så har förmiddagen varit bra. Jag ger mig själv en klapp på axeln för att jag fått så mycket gjort:
Jag har tvättat 3 maskiner, plockat i och ur diskmaskinen, blekt ett par gardiner som inte var vita längre, eldat, tagit en 40 minuters promenad och lekt ute med Lucas i 20 min. Däremellan så har vi såklart ätit en ordentlig frukost och lekt litegrann. Nu under tiden Lucas har sovit så har jag också hunnit göra en lasagne som blir dagens middag. 
 
Det kommer nog ta ett tag innan Lucas kommer in i rullorna med de här nya rutinerna för fy tusan vad trött han varit på förmiddagen. 
 
Nu ska jag nog lägga mig på soffan och läsa lite innan Lucas somnar så jag inte är helt slut hela eftermiddagen för då kommer vi inte ha så roligt här hemma. 
Ha en bra dag!
 

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0