Sjuklingen

Lucas är sjuk igen. Än så länge är det ganska lindrigt ändå och hoppas det stannar så. Han har tjockt snor som rinner mest hela tiden och en hemsk hosta som stör hans nattsömn.
Tur att jag börjar 17.00 idag så han ingen av oss behövde vabba. Och imorgon sa Jacke att han kunde vara hemma så då kan ju iaf jag jobba som tänkt.
Jag har egentligen inget emot att vabba.. det är ju skönt att få vara hemma med sin sjukling samtidigt som det kan vara ganska påfrestande om han är väldigt gnällig. Det som gör att jag inte vill vabba är väl att man förlorar pengar men framför allt är jag rädd att arbetskamraterna sätts i skiten om det inte finns någon vikarie. Allt jobb ska ju utföras ändå fast med en personal mindre och jag vet att det kan bli stressigt. Sen kan man inte sitta och tänka så heller för är Lucas sjuk så är han det och det kan vi inte göra något åt.

Ja, idag där det spöregnar är det en riktig slappar-dag. Vi var iväg på affären imorse och handlade lite så jag kunde laga lite mat som vi kan äta till middag innan jag drar på jobbet. Men utöver det har jag inte fått mycket gjort alls..

Men ha en bra dag iaf! :)

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0