Handla

I helgen ska vi börja handla hem lite grejer som vi kommer behöva till renoveringen. Typ, täckpapp, färg och andra redskap. Ska nog också köpa hem ett gäng kartonger så man kan börja flytta i samma veva som vi får tillgång till huset.
Eventuellt lånar vi släpvagn nästa helg och tömmer förråden och kör ut det till huset innan vi fått tillträde. Det ska ju vara tomt och dom har sagt att vi kan ställa grejer i gäststugan och förrådet.
Skulle vara grymt skönt att ha tömt förråden för helt ärligt kan jag tycka att dom känns absolut jobbigast med hela flytten.. :) Sen har jag två veckor på mig att packa ihop lägenheten och det blir ju inga problem alls.. tänkte packa nån kartong/säck varje dag och ta med dit ut. Och bara spara det absolut nödvändigaste till sist.

Synd att inte jag har bil nu.. hade varit rätt bra den kommande tiden så jag hade kunnat köra grejer i min bil också.. Men men, vi gör det bästa av situationen.

Om en vecka kör vi igång och även om jag inte ser fram emot själva renoveringen så himla mycket så tycker jag ändå att det ska bli skit kul! :)

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0