Rutin

Vet inte vad det är med Lucas.. För andra kvällen i rad vaknade han vid 22.30 och vägra somna om. Igår trodde vi att han hade ont nånstans men ikväll var det inte så alls.
Ikväll verkade det bara som att han ville komma upp och vara med oss.
Jag är rädd att han ska göra det här till nån rutin så jag tjurade på med han i hans rum och cirka en timme senare slutade han skrika och la sig ner och somna. Jag tog upp han en stund men stog kvar vid hans säng. Han försökte krångla sig ur mitt grepp för att ta sig ner på golvet men då la jag tillbaka han i sängen.

Det är inte så lätt att sitta bredvid en liten grabbs säng och sjunga vaggvisor helt lugnt medan han står och skriker.. Man vill helst ta en enklare och snabbare väg men ikväll höll jag ut och höll mig lugn vilket känns bra.

Nu ska jag sova, Godnatt!


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0