Good

Dagen igår blev riktigt bra. började med att åka med återvinningsskräp och sen åkte jag och handlade mat o sådär inför helgen till Lucas. 
Efter det blev det en heldag hos Jessica med henne, Linda och Devine. :) Så himla skönt att kommer hemifrån och bara vara ett tag.
 
Igår kväll gav jag Lucas välling för första gången och han drack utan att göra en min. Han verkade inte ens märka att det var annat än ersättningen. Dessutom har han sovit gott hela natten så inga konstigheter där. Tror nog att vi kommer köra på välling på kvällarna nu. Då kommer hans matvanor se ut ungefär såhär:
Ca kl 7-8: Ersättning
10-11: Gröt
13-14: Mat
16-17: Mat/Gröt
20 tiden: Välling.
 
Egentligen kvittar det för mig om han fortsätter med ersättning på kvällarna men det känns lite onödigt när han kan dricka välling på kvällen. Dessutom är ju vällingen mycket billigare än ersättningen. Sen får vi se hur vi gör på morgonen.. men nu kör vi såhär ett tag.
 
Idag klev vi upp vid 7 och efter att Lucas fått mat så gjorde jag genast ett ryck. Jag drog dammsugarn ett varv och passade då på att dammsuga ur soffan ordentligt. Jag orkade dock inte flytta hela soffan men flyttade iaf divanen och bara där under fanns det en hel del smått och gott :) Undra hur det ser ut under soffan. 
Sen tog jag av klädseln på sittdynorna i soffan så kan jag tvätta dom idag när jag har tvättstugan. För dom är allt annat än tjusiga. Fläckiga är rätta ordet.
 
Så det pysslar jag med idag. Hade tänkt att vi skulle gå ut lite nu på förmiddan när vädret är så fint men det blåser ju storm så jag tror jag satsar på att greja här hemma lite istället. 
 
Ha en bra dag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0