Amnings-blabla

Idag känns det som en bra dag. Känns som att vi kommer komma på rätt väg ganska snart.
Lucas har ont i magen rätt ofta och vi tror att det beror på att han sväljer väldigt mycket luft i och med att jag använder amningsnappen som inte alls är tät. Så igår bestämde jag mig för att prova en sak.. Vi köpte hem ersättning som Jacke gav han igår kväll och under tiden Jacke matade så pumpade jag ur. Jag tänker inte börja ge han ersättning eller sluta amma men jag tänkte att jag ska pumpa ur och ge han på flaska några ggr om dan. På natten kommer jag amma som vanligt men på dagarna ska jag satsa på att pumpa ur.
Flaskan han äter ur ska motverka att han sväljer luft så på det planet borde det bli bättre. Sen hoppas jag att det här ska medföra så att mina bröst läker så jag kan försöka börja amma han utan amningsnappen snart.
Det blir ju inte helt lätt att lära han ta bröstet utan amningsnappen men med en massa tjurighet så kanske det ska gå :)
Det känns iaf väldigt skönt att ha kommit på en tillfällig lösning för jag tycker det har varit jäkligt jobbigt.. Dels gör det ju ont när han ammar trots nappen och sen är det ju jätte synd om han som ska behöva ha så ont i magen.



Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0