Amning

Ursäkta mig nu men jag måste bara få ur mig det här: jag avskyr att amma!
Jag vet att det är jätte bra för Lucas och därför kommer jag härda men fy sjutton va ont det gör! Det kan visserligen vara mellanläggen som nyps en del men redan innan jag fick dom så gjorde det ont trots att alla barnmorskor tyckte han hade ett bra tag.
Än så länge kan jag inte sluta med mellanläggen för det är fortfarande djupa fina sår.
Nu har jag fått ur mig det.


Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: Mli

Du är jätte duktig som kämpar på!! <3

2012-01-09 @ 15:33:22
URL: http://mlish.se
Postat av: Malyn

Barnmorskor vet inte mycket om amning. Sår behöver inte alltid handla om greppet utan om hur bebisen ligger i famnen. Det är extremt vanligt att man håller bebisen för lågt så att den "hänger" i bröstet och då läker inte såren. Bebisen ska ligga med sin mage mot din mage, sen för att motverka att de "hänger" så lägg kuddar under bebis och vila armarna på dem. Dra bebisen lite bakåt så han får nicka huvudet uppåt en liten aning när han tar tag om bröstet och slappna av i axlarna. Har du provat att ligga på sidan och amma?



Och du, om du inte orkar så sluta amma. Det är inte världens viktigaste grej! Det blir folk av flaskbarn också. :)

2012-01-12 @ 13:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0