Hur går det?

Vilken underlig fredag kväll och natt vi har haft.  Började med att Lucas hade feber som sakta steg för att stanna runt 38,4 och därifrån lyckades vi kyla ner honom till slut. Men under denna tid så var jag till Maria och Anders och hämtade alvedon suppar ifall att febern skulle dra iväg.

Sen på det så fick jag ont i ena örat igår och det var obeskrivligt va konstig känsla det var. Jag tog 2 alvedon och det enda det ledde till var frossa så då kan man gissa att jag hade feber som gick ur kroppen av alvedonen. Öronvärken gjorde att jag inte kunde sova och vid 2 tiden nån gång väckte jag både Jacke och Lucas med ett skrik för att det gjore så ont. Det kändes som att hela huvudet skulle explodera och ett hårt trummande i örat gjorde att jag trodde att jag skulle förlora hela örats funktion. En halvtimme senare var jag uppe och gick för jag fick ingen ro.. och då, helt plötsligt började det återigen trumma i örat och det var som att något sprack. Ut rann en blodblandad vätska och efter det har allt känts bra.

Så vi fick en hel del sömn ändå.. Lucas sov ända till 6 tiden och då gav Jacke honom mat och sen sov vi vidare till 11 tiden. Och det bästa av allt är ju att Lucas inte haft nå mer feber och verkar mycket piggare idag!
Jag måste tacka min kära sambo som tagit hand om både Lucas och mig.. Nu börjar han också bli sjuk så jag antar att det blir jag som får ta hand om han snart och det gör jag gärna :)

Nu ska jag klä på mig och åka på vårdcentralen och kolla på örat. För jag har svårt att tro att det är bra när det är blod på kudden och torkat blod i och under örat.

Ha en bra dag! :)

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0