Jul

Ni som känner mig och ni som kanske följt mig några år vet att det alltid kommer ett anti-jul inlägg vid den här tiden. Jag ska dock skippa det inlägget i år eftersom jag nu själv är inne i julstressen.
I år ska vi fira jul här hemma i huset med mamma, Lars och Jackes föräldrar. (och eventuellt kommer pappa och Britta hit en sväng).
Detta är den bästa lösningen för oss så vi slipper släpa med oss Lucas och fara hit och dit.. nu får dom komma till oss istället :)
Men med min stressade hjärna och mitt behov av planering så är det också en väldigt jobbig lösning. Senaste veckan har varit hemsk, jag har tusen frågor om hur vi ska göra med både det ena och det andra men inga svar.. Vaknade en morgon vid 4 och började grubbla, och ni vet hur det går då, man kan inte somna om bara sådär.
Jag vet att det kommer lösa sig och säkert bli jätte bra hur det än blir men jag hatar att känna mig såhär stressad. Tur julafton är på en måndag så vi kan hålla på och greja hela helgen här hemma innan..

Det är iaf det här jag tycker är så sjukt med julen..
Man ska stressa inför en dag som egentligen är rätt meningslös. För då dagen kommer, vad gör man egentligen?
Man byter pengar i form av julklappar, tittar på Kalle som man sett massa gånger och äter mat som inte är särskilt god.
Sorry, där kom lite anti-jul känslor.


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0