Halkbanan

Idag var jag på den berömda halkbanan och det var mycket mycket lärorikt.
Det va skrämmande att se hur det faktiskt är.. man fick vekrligen upp ögonen för hur det kan vara i olika hastigheter och hur svårt det faktiskt kan vara att väja en sladd eller att väja för något som finns i ens väg.
Nu ser man ännu mer vilken risk man utsätter sig själv och andra för genom att ge sig ut i trafiken. Och man fick verkligen upp ögonen för hur svårt det kan vara att förstå och beräkna avstånd och risker.
Vet inte ifall jag tyckte att de va så "skitkul" som alla säger. Jag tänkte mycket på att om det hade varit ute i trafiken istället för där på halkbanan så hade man skadat sig rejält eller kanske dött, eller skadat/dödat någon annan.
Det var en läskigt upplysande upplevelse som inte va tråkig men inte "skitkul" heller. :)

Har i eftermiddag suttit och pluggat 3 timmar teori och jag tror faktiskt att jag kanske lärt mig lite, iaf för stunden. Det är hårdplugg som gäller nu när det bara är en vecka kvar!

Imorgon ska man upp i ottan igen och gå på jobbet. Kommer bli en lång dag men det grejar jag! :)
Nu ska jag äta middag, HEJDÅ! :)


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0