Det är väl lika bra..

Jag vet att många har börjat undra om det är så att vi ska ha barn.. särskilt med tanke på att Emilie nu gjort om min blogg och syftet på precis det! :) Det är ingen hemlighet men inte heller något jag basunerat ut av den enkla anledningen att jag inte vet vad jag ska säga om det.. Så förvänta er inte att jag kommer börja tokskriva om det även om vi såklart tycker det är jätte roligt. Jag ska skriva ett långt inlägg nu om hur jag känner för det här och det kommer inte vara något inlindat o gulligt utan ni får sanningen! :)

Jag har inte koll på veckor o dagar o sånt där men jag är i vecka 19 nu tror jag.. hade inte koll på mens innan så det är lite osäkert.. nästa vecka är de dags för ultraljudet som jag tyvärr inte ser fram emot så mycket. Fattar inte varför men det kan bero på att Jacke inte kan följa med eftersom han är i Afghanistan nu. Har dock turen som får ha kära mamma med mig men det är tyvärr inte samma sak.
Vad mer kan ni tänkas vilja veta? Jag känner inte av bebisen ett dugg än så länge.. tyvärr så känner jag mig mest bara tjock trots att ja inte är så himla tjock. Kroppen förändras och det har jag väldigt svårt att acceptera tyvärr. Jacke tjatar om att jag är fin men känner jag mig inte fin just nu.

Den bittra sanningen är att jag inte tycker det är särskilt roligt att vara gravid. Jag är sur och bitter, grinig och ledsen.. humöret är svajigare än nånsin och jag har väldigt svårt att styra det. Jag får inte röka, inte ta ett glas vin, jag kan inte ah några kläder i garderoben.. ja listan fortsätter. Tur att det kommer något underbart av det för annars vette tusan om det vore värt de! :)
Jag hoppas att jag kommer ändra inställningen efter ultraljud och då jag börjar fatta att det är ett liv där inne och att jag kan börja förstå vad det är frågan om! För nu när jag tänker på att vi ska ha ett barn så kommer känslan "skräckslagen glädje" med en hel del gråt. Jacke har fått försöka lugna mig flera gånger och intyga att vi kommer klara detta.

"Hur fasen ska vi kunna ta hand om ett barn?"
"Det är helt underbart, vi ska ha barn!"

Det var det, nu vet ni :)

Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: Johanna

Grattis.

Jag har mer eller mindre känt mig panikslagen i början av båda mina graviditeter och undrat va fan jag har gett mig in på osv. Men sen när bebis väl har kommit så har det varit det bästa beslut vi har tagit. Det är helt underbart.

2011-07-29 @ 21:16:52
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Denise

Det blir nog bättre ska du se! Men först ska man ju anpassa sig och förstå också =) Kommer gå jättebra! (...och du kan dricka ett glas vin) Kram o grattis!

2011-07-30 @ 07:50:28
URL: http://denander.blogg.se/
Postat av: Madde

Grattis! Vad roligt! Sonja sa att du hade ringt och berättat. Det är säkert mycket nytt att tänka på men innerst inne får du ju fortsätta vara samma My som innan :)

2011-08-04 @ 19:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0