Ett oskrivet blad

Har haft en hel del funderingar sista tiden över det här med uppfostran, rutiner och disciplin.. För som mamma sa så är barnet ett oskrivet blad som man sedan ska fylla i. Man väljer själv vad barnet ska lära sig för rutiner och grunder.. Man ska ge barnet en grund, förutsättningar för att sedan kunna forma sig själv.. . Och allt detta känns så stort. Jag vet ganska exakt hur jag vill vara mot mitt barn, jag vill vara mycket som mina föräldrar varit mot mig, hårda men rättvisa och kärleksfulla. Det har varit en del regler och en hel del rutiner med t.ex sömn, mat, städning osv. Jag vet att jag i mina tonår hatade att det fanns så mycket regler och rutiner jämt men idag är jag mer än tacksam för det! . Jag hoppas verkligen att jag ska kunna stå på mig sedan och verkligen hålla på de saker jag tror på vad gäller uppfostran men jag vet inte.. jag kanske blir en vekling och det vore ju inte alls bra. Jag hjälper ju mitt barn mest genom att stå på mig i mina beslut. Ja, vi får helt enkelt se hur det blir men man kan inte låta bli att fundera. :)

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0