Att icke stressa

Det är sjukt svårt att inte vara stressad måste jag säga.. förra veckan stressade jag ihjäl mig för att de va stökigt hemma, mycket tvätt osv. Idag känner jag mig stressad över att jag inte har nåt att göra.. helt plötsligt kände jag för att dra fram dammsugaren bara för att ha nåt att göra.. det är ju inte ens smutsigt här.
Jag tror att det funkar såhär med stress: När man väl börjat stressa så är det jätte svårt att gå ner i varv och sluta stressa.. men om man väl lyckas varva ner och inte göra nånting så är det farligt nära att man drabbas av latmasken istället. Lagomt är ju bäst.. men att hitta balansen kan vara svårt ibland :)
Jacke sa än en gång åt mig igår med skärpa i rösten: "Du måste sluta stressa!"


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0