Why?

Jag skrev ett inlägg i söndas men det finns inte någonstans.. känns drygt!

Jag skrev om våran söndag.. Jag jobbade 7-17 och innan jag cyklade iväg på jobbet så slog jag igång diskmaskinen. Jacke vaknar vid ca 10:30 och ser att köksgolvet är fullt i vatten som kommit från diskmaskinen.. Så nu är vi utan diskmaskin, golvet är lätt fuktskadat och idag kommer en gubbe från försäkringsbolaget som ska besikta skadorna. Vi har även två avfuktare som står och går i köket dygnet runt, det är perfekt!
Det var inget vatten alls bakom socklar eller bakom maskinen så det verkar alltså ha läckt från luckan, som att den inte varit riktigt tät. Stängd var den ju för annars går det inte att starta maskinen.
Maskintillverkaren slår ifrån sig helt och hållet och säger att garantin bara gäller om det är något elfel.. vilket i sin tur måste betyda att maskinen kan läcka som ett såll utan att garatin täcker det..? Vi köpte maskinen i mitten av oktober förra året så den är inte ens ett år gammal. Därmed ska vi åka ut till elgiganten idag och prata med dom för enligt våra papper så gäller deras garanti fortfarande. Vilket jävulskt strul! Bläää.

Idag har jag tvättstugan och sen ska jag plocka lite här hemma och invänta besiktninggubben som sulle komma vid 12:30. Hoppas han är i tid för Britta skulle komma och hämta mig vid 13. Vi ska åka ut på Ikea o kika lite och jag ser verkligen fram emot det nu när man har lite pengar att röra sig med :)
Ska även lämna tillbaka ett par byxor som jag köpte igår, dom satt ju ine alls bra!

Ha en bra dag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0