Julen, vad tycker du?

Vaknade på helt fel sida när Emilie ringde o väckte mig. Men jag är tacksam för att hon ringde, annars hade jag nog aldrig vaknat! :) Gav mig iaf in i diskussionen om julen som jag lovat mig själv att inte göra detta år. Att jag inte bara kan hålla tyst och sluta tjata!? Förstår att det är skit jobbigt o höra samma visa varje år. Ska iaf låta bli att säga nåt till Jacke, han lär ju va döless!
.
Har iaf 2 frågor som jag skulle vilja ha svar på, bara för att få veta hur människor i allmänhet tänker och känner, jag har ju liksom kört fast i mitt tankesätt..
- Varför firar du jul?
- Vad är det bästa med julen?

Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3

1. För att ja det tillhör ju traditionen att göra det men förut så vägrade jag fira den eftersom jag ogillade den men nu gör jag det för mina barn skull

2. Gillar inte julen så mycket men den duger i krig.

2010-11-17 @ 09:52:35
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Jessika

1. Vi firar jul för att Jesus föddes...från början. Men nu har man ju glidit ifrån det och firar enbart för att det är tradition och man träffar släkt och familj man inte sett på länge.



2. Det bästa med julen är stämningen och julskinkan haha! Nej men snön som gnistrar och alla härliga färger, ljus och dofter...det är underbart! Sen att man är med familjen såklart! Nu när jag flyttat hemifrån ser jag verkligen fram emot jul, det har jag inte gjort så här mycket innan...det har bara varit ännu en dag med familjen och massa god mat :p

2010-11-17 @ 10:05:48
URL: http://f-freak.blogspot.com
Postat av: kajsa

1. För traditionens skull.. de är mysigt å ett tillfälle för hela familjen/släkten att träffas.. (men de är min egen syn på de..)



2. Stämningen.. alla ljus och att mamma är smått galen i köket (de bara hör till).. Och att se glädjen hos dom som på riktigt uppskattar en fin present :)

2010-11-17 @ 10:12:27
URL: http://kajsamaja.blogg.se/
Postat av: Mli

Du är underbar, ja älskar dig!!!

2010-11-17 @ 10:27:19
URL: http://Mlish.se
Postat av: Christmas Time

Jag firar julen för att det är en tid på året på hela familjen kan samlas och mysa med alla ljus och ha det trevligt. Vi har så många aktiviteter under julen så man har roligt hela tiden.

Det bästa med julen är att man får lyssna på julmusik som ger en minnen från när man var liten, man får äta riktigt god mat, man är ledig så man kan ta det lugnt, det går inte att välja vad som är bäst. Allt är bäst med julen. :)

2010-11-17 @ 10:59:24
URL: http://christmastime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0