Egen lyckas smed.

Man är sin egen lyckas smed.. så har jag tänkt idag och därför har jag tagit itu med saker.. Allt gick bra från början av dagen.. har sommarjobb klart, är med som vikarie hos ROP-enheten, har pratat med chefen osv. Men efter lunch då jag skulle ta tag i skolan så raserade det mesta.

Det visade sig först och främst att min ansökan till skolan inte alls kommit fram. Sen upptäckte också syon som jag pratade med att det fattades en kurs i min undersköterske utbildning. En kurs jag läste första terminen som min lärare verkar missat att föra in. Där har vi då förklaringen till att jag inte fått höjd lön än.. 
Några distans studier kan jag glömma, och komma in nu under vårterminen är en på miljonen. Så han sa åt mig att jag kan söka men jag lär inte komma in förrän i augusti. Och vad jag ska läsa är oklart, han gav mig några idéer om hur jag kan lägga upp det och jag vet inte alls hur jag ska göra.
Vad gäller kursen som inte är införd i systemet så sa han att jag måste ta kontakt med den lärare jag hade då.. nu är det ju så himla tursamt att hon inte jobbar kvar på skolan och jobbar delvis på sjukhuset och delvis i norge. Så jag ringde hennes efterträdare som skulle försöka hjälpa mig.. men medan vi pratade hittade hon inte den här kursen så inte vet jag. Hoppas verkligen det löser sig iaf.

Nu måste jag satsa på att få jobba som en idiot.. men hur ekonomin ska gå ihop är en gåta. Denna månad kommer jag få 0 kronor i inkomst eftersom jag inte fick jobba nåt förra månaden. Jag hoppas vekrligen att jag får jobba något nu framöver.. annars vet jag inte vad jag gör.. Kan ju för sjutton inte leva på Jacke. Skit.

Nä, nu har jag fått det här ur mitt system.. blir så upprörd när jag skriver om det.
Vi hörs.

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0