Nya tag

Igår fick jag ett uselt besked av a-kassan. Jag fick avslag på min ansökan om ersättning, det kändes som hela världen rasade samman, och avslaget fick jag på grund av att jag är under 25 och har studerat. Usch, allt kändes som det rasade, jag ringde mamma och sedan också pappa, jag grinade så jag inte kunde andas.
Hittade en lösning på hur jag ska få pengar - börja plugga igen! Så efter en god natts sömn och lite betänketid så känns detta som en bra lösning.
Så nu ska jag söka in på komvux och läsa följande ämnen:
Matte B, Svenska B, Naturkunskap B, Samhälle A och Engelska B.
Efter detta får man satsa på universitet eller högskolestudier. Blir bra de.

Idag fixar vi med lite här hemma. Jacke har börjat med taket i hallen och jag har oljat in den sista stolen. Nu ska jag hjälpa till lite med taket och sedan ikväll blire go'middag - oxfilé och potatisgratäng - mumma! :D

Ha en bra lördag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0