Helg

För mig är det helt klart helg nu. Idag ska jag o Johanna träna.. ska mötas på stan vid halv 12. Känns skönt! Jag har varit sugen hela veckan, men inte tillräckligt för att ta mig iväg! :)

I helgen bör vi få tillträde till lägenheten så nu börjas det! :) Jag önskar att min älskling kunde ta o slappna av lite några sekunder för då skulle allt vara så mycket roligare! Men jag förstår att han vill att allt ska vara perfekt och att han inte ser allt med så rent sinne då det är sjukt stort det här. Jag får helt enkelt ha överseende med att allt och precis allt i hans hjärna hadlar om lägenheten. Han kanske kan se mig och oss sen när allt är klart! :) Det ordnar sig alltid.

Har fått en så skön inställning till livet, jag mår så bra av det! Förut har jag alltid varit stressad över exakt allt, jag har fått dramatiska utbrott av att det finns fel bröd hemma. Jag har varit en vandrande orkan, sökande efter något att bli irrad över! Men nu.. jag får fortfarande hysteriska utbrott, blir fortfarande sur och irriterad.. men i såna situationer då jag hinner tänka över det som händer.. då ingen står o tjatar om nåt och jag kan tänka efter n ågra sekunder själv.. ja då brukar det gå bra!
Jag förösker hela tiden tänka: "Det där är inget att bli upprörd över för då slösar jag onödig negativ energi. Då kommer jag bara må dåligt själv". Sen rycker jag på axlarna, försöker tänka både positivt och realitstiskt. För oftast då det sker något oväntat så finns inget att göra åt det. Man kan oftast inte påverka situtionen särskilt mycket, så varför bli irriterad? Väldigt onödigt. :)
Detta nya synsätt i mig själv gör att jag känner mig lugnare, mer harmonisk och jag trivs framför allt väldigt bra med mig själv. Det gör mig starkare.

Nu ska jag göra mig iordning.. är ett tag kvar tills ja ska åka men ändå. :)

Ha en bra dag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0