Söndag

Helgen har varit och passerat, gött. Igår var det grillpremiär och det var så gott! Jag njöt av varje tugga, trots att Jacke ringde mitt i maten och störde min fokusering på maten. ;P
Dessutom va de ju hockey så vi satt o kolla på den samtidigt som vi åt. Jag vet, jag brukar vara allt annat än intresserad men nu när jag sett dom här två slutspelsmatcherna så är de ju ganska intressant.. Nu har man ju sett både Timrå o HV71 två matcher i rad, så då blir man mer insatt.

Efter matchen surrade pappa om film eller nån serie eller nåt men ja tyckte de lät så tråkigt, det är ju tvn som regerar hela veckorna så nån gång kan man väl ta paus från de.
Så kortspel blev de! Hela långa kvällen, Chicago, Gurka, Plump och Bismarck. Rätt skoj måste jag säga även om de inte gick så bra =)

Var konstigt dock att äta redan vid 16.. för när klockan var vid 20 så va ja helt redo att gå o lägga mig, trodde klockan var vid 23 ja, men icke.. de va många timmar av kortspel kvar =)
Jag drack 1½ öl, 1 cider och 1 glas vin igår.. sista timmen drack jag vatten. Tror jag fick i mig ca 1 liter vatten. Så idag är jag pigg och alert, känns skönt de å! =)

Idag har jag börjat min Detox kur, ska bli jävulskt spännande o se om den funkar, eller ja om man känner av den! Om den gör de så ska jag satsa på att köra en till kur på vårkanten/försommaren. Känns ju alltid gött att köra avgiftning på kroppen skulle ja tro =)


Jag saknar Jacksson, inte så lite heller. Det är tungt utan han.. fast samtidigt så är man ju i "bubblan". Man är van att han är där han är. Men vi är fortfarande i ett skönt flow. Vi surrar om allt, vi diskuterar framtiden, letar boende, diskuterar hur vi vill ha det med allt osv. Vi diskuterar studier, jobb, ekonomi, barn.. Vi diskuterar allt mellan himmel och jord utan att bestämma någonting i huvudtaget. För bestämma nåt bör man inte göra.. Men det känns skönt att veta hur han ser på saker och ting, och det känns skönt att få lägga fram sin alldeles egna åsikt.
Just nu diskuterar vi badkar. Vi är överens om att vi vill ha badkar i lägenheten.. men nu står diskussionen vid vilket sorts badkar. Jag bryr mig egentligen inte så mycket, jag är bara nöjd om jag får lägga mig ner i total tystnad med tända ljus omkring. Då mår jag gott. =)

Blev ett riktigt långt inlägg de här. Men så kan de bli ibland.

Nu ska jag nog ta o slå igång en maskin med tvätt.. eller åtminstonde städa undan lite här, ligger grejer överallt.
Just ja, Wille lånade hem World Tour eller va de heter ab mattias. Så nu ska spelas guitar och Wille får hålla sig till trummorna, vi är ett grymt band =)

Ha en bra söndag!

Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: Johanna

Jag blir avundsjuk på eran helg, huu.

2009-03-09 @ 12:54:16
URL: http://linajohannapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0