överlångt

Jag hade ett överlångt samtal med Jacke igår kväll, det var hur skönt som helst.. vi prata, skratta, dryga oss och va dom vi är då han är på hemmaplan. Det känns som att det är sällan vi har så bra och vettiga samtal när han är borta. Oftast så frågar man bara om hur det är och sen vet man inte vad man ska säga, känns alltid som att man ska säga nåt viktigt så man kanske inte har så mycket tid att prata.

Jag saknar han nu, gräsligt mycket.

Annars så va de en lugn kväll igår, jag va trött ja som vanligt. Men jag är ju van att gå o lägga mig vid senast 23 så det är väl inte så konstigt.. Carolin måste haft tråkigt.. Men samtidigt så är det ju lite charmen med att vara i bispgårde, det finns inget att göra så då behöver man inte fundera över de så mycket heller, man kan sitta och bara vara istället.

Bernhard har varit jobbig inatt. Först vägrade han sova i sitt rum så jag lät han lägga sig i sängen med oss, men då tog han upp så mycket plats och var så varm så jag kunde inte sova... så jag släpade han tillbaka till sitt rum. Drä satt han o ylade ett tag men tystnade vid 2. Efter 2 då bernhard äntligen tystnat sätter sig en av katterna utanför dörren och skriker och krafsar på dörren...
Klockan 05:20 börjar Bernhard gnälla och skälla igen så det var bara att kliva upp o släppa ut han... Han gnällde en stund efetr det men inte länge.. Sen började han vid 8:30 igen så sen dess har jag varit uppe. Hur mycket sömn har jag fått inatt tror ni?

Nu ska jag iaf koka nå kaffe och sådär, får se när Carolin vaknar idag. Jag ska nog ge mig ut o ge hästarna hö iaf.

Ha en bra söndag!


 


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0