Yes, rätt beslut

Jag tog rätt beslut. Jag känner det nu.

Jobbet ringde idag, ville att ja skulle komma in extra, så länge ja kunde. Jag sa nej eftersom ja ville kolla syrrans match och så. Men i samma sakund jag lagt på så fick jag ångest, fick riktigt dåligt samvete eftersom jag vet hur svårt det är att få tag på nå o hur svårt  de kan va o stressa ihjäl sig på helgen. Så jag ringde upp igen, sa att jag kommer vid 12 o stannar till 18. Jag valde dom tiderna eftersom pappa ska på Johannas match vid 12 o Britta slutar jobba vid 18 så ja kan åka med henne hem då.
Nu känner jag att jag gjorde ett bra val som beslutade mig för det här. Och eftersom jag ska sitta vak så kan ja ta med mig en skolbok o kanske eventuellt läsa lite beroende på omständigheterna.

Så denna helg dedikerades helt plötsligt till jobb och det känns så otroligt skönt! Ska bli så skönt att kliva i arbetskläderna igen och göra något vettigt.
Dessutom kanske ja blir lite trött av att jobba idag så ja kan somna i tid.. för nu har jag haft svårt att somna dom senaste kvällarna. Riktigt svårt att inte ha Jacke bredvid sig när man ska sova.. Inatt blev det väldigt sent just av denna orsak.

Nu ska ja göra mig iordning.
Men kära vänner, ha en bra lördag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0