ett längre samtal



Jag och Jacke tog ett längre samtal ikväll.. Om allt.. Om oss.. hur han upplever saker och hur jag är och hur jag upplever saker. Det var som jag trodde.. ibland känner han ett avstånd mellan oss. Och det var ju inte alls min mening. Fortfarande förbryllad över hur konstigt allt kan bli, hur konstigt man kan bete sig emellan åt trots att det inte alls är tanken.. det bara blir...




Har också en helt annan fundering. Och det är över min trötthet.
Igår satt jag o läste igenom min blogg sen ett år tillbaka och jag kunde bara konstatera att i början av året var jag trött, inte lite trött heller.
Jag somnade på bion, i soffan varje kväll, vid köksbordet och stående lutad mot väggen. Jag somnade, överallt, hela tiden. Det skyllde jag på att jag var deprimerad sen omställningen efter flytten från Finland och det faktum att Niklas tog sitt liv.
Men sen kom sommaren, jag mådde bättre.. men jag sov lika mycket. Då skyllde jag på jobbet.
Till och med våra dagar i Paris.. till och med där somnade jag relativt tidigt. Var inte alls sugen på nå mys eller så då vi gick o la oss, bara sova sova sova...
Sen kom hösten och skolan börja.
Redan första riktiga dan i skolan somnade jag på lektionen och sen dess har jag fortsatt att slumra på lektionerna.
Vad har jag skyllt på? Jo, då gick jag igenom något mycket jobbigt som jag inte vill nämna här.
Sen blev det vinter.. Jacke åkte till Afghanistan. Jag har varit trött.. sovit massor.
Det är skolan som tröttar ut.
Men snälla nån, nu börjar jag fundera. Kan man vara trött i ett års tid med en massa förklaringar till det?
Jag äter rosenrot och dricker spirulina varje dag, samt massvis av kaffe men är ändå trött..
Är det konstigt eller har jag bara haft ett tungt år????????

Nu ska jag sova. gonatt!

Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: Sonja

Låter ju inte så vidare bra dedär vännen!Hehe hörd att min spirulina-predikning hade inverkan på dig:)de gör mig pigg iallafall, o hjälper inte de så tycker jag att du ska ta o kolla upp dina blodvärden om du int har gjort de på länge!hoppas du blir piggare snart, saknar dig!

2009-01-23 @ 23:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0