done done done

Japp, jag är done!

Detta har varit en bra dag och nu är jag slut.. måste verkligen försöka aktivera mig så jag inte somnar nu.. för då är hela natten förstörd.

Började min dag med att åka upp på sjukhuset o hälsa på Mli, Johan och deras söta dotter. Där satt jag lääänge o bara stirrade på underverket! Hon var så söt, så otroligt söt. Helt fantastiskt! :)

Sen var det iaf en kort stund skola...Psykologi..lärde mig säkert nånting vettigt :)
Stan, där strosade jag runt..konstaterade att jag är less på kläder och har ingen köptlust alls nu när jag är missnöjd med min kropp. Sen blev de bolaget, köpte vin..och sedan hem. Sen ja kom hem har jag duschat och valt ut kläder tills imorgon så allt går smidigt o snabbt efter skolan innan ja ska till Elina.

Jag har suttit en stund nu och försökt rannsaka mig själv. Vad är det som gjort att jag gått upp så i vikt? Det måste nästan vara mina matvanor.. För seriöst, man skulle kunna skylla på att jag inte tärnar så ofta..ibland går det nån månad emellan. Men jag köper det inte. För de åreb jag bodde i Finland tränade jag inget. Det vara bara nån månad en höst som jag tränade. Och då var jag smal.. när jag bodde där..eller ja smal för att vara min kroppsform iaf.
Jag behövde aldrig träna och där höll jag ändå vikten. För lite mer än ett år sen vägde jag 8 kilo mindre än nu.. och då tränade jag inte och hade inte tränat på ett år.
 Jag skulle också kunna tänka mig att skylla lite på Jacke :) Han har så dåligt inflytande på mig när han är hemma. För är det nåt jag inte äter ofta så är det skräpmat, det hör inte till min vardag. Men när han är i min vardag så händer det ofta att vi äter nåt onyttigt. Och han kanske tål det men det gör inte jag. Nepps, jag ska vara stark nästa gång han kommer hem.
Nää hörrni, det enda vettiga är väl egentligen att jag skärper mig o tränar regelbundet..men förstå min frustration över vart dessa kilon kommit ifrån..

blää nu blev ja ju nästan lite deppig. Men hörrni, ha en bra dag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0