good day

Goddagens min vänner!

Jag har inte alls varit på nåt skrivhumör och är inte det nu heller egentligen.. men jag skriver ändå.. jag är så pigg idag! Vaknade klockan 7 alldeles av mig själv, var jätte pigg och klev upp genast - jag älskar såna morgnar!

Jacke har åkt, det vet ni.. det är tungt, det vet ni. Men det går också bra. Jag kliver in i min bubbla av förnekande, där jag inte tänker på hur långt borta han faktiskt är.

Denna vecka har mestadels handlat om skolan. Skönt! Igår var vi på krematoriet, det var intressant, och bilden jag har framför mig nu är craniet som brinner, låter läskigt men det var faktiskt inte det.
Efter kreamtoriet åkte jag o Cizzi hem till mig, satte oss med varsin dator o pluggade. Satt i fyra timmar och fick faktiskt massvis gjort! Kändes riktigt skönt, en massa kaffe, en massa diskuterande om olika vårdsätt och förhållningssätt och mest av allt skrivande! Vi var riktigt nöjda båda två när hon begav sig hemåt.

Har kommit på att jag trivs rätt bra i skolan. Jag tycker så mycket om mina klasskompisar, har lärt känna så mycket nya människor och dom är verkligen min största sociala del i livet just nu. Man pratar om allt, man hör om hur andra människor har det i sitt liv, man utbyter information och kunskaper. Man klagar och hyllar lärarna tillsammans, diskuterar uppgifter och pratar om det privata med varann. Jag kommer sakna dom när skolan är slut, och i sommar! Att inte träffa dessa människor varje dag sen, det kommer bli trist!

I helgen blir det en skön helg, bara snön kan sluta falla till marken!!
Jag och Carolin ska till bispen, vi har sett fram emot det här i en månad nu. Hund och hästvakt i Utanede. Promenader, sällskap, surr, frisk luft, slapp.. ja, det ska bli otroligt skönt lovar jag!

Ja nej hörrni.. ska på Birsta med Britta så fort dom öppnar.. ska köpa ett nytt skrivblock till sjukvårds kursen som börjar imorgon. Nu ska jag duscha.

Ha en bra dag! :)

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0