En ny dag.

Igår var jag så sjukt less, jag orkade inte skriva. Fick höra något på skolan som jag egentligen borde fattat själv men som jag missat att tänka på. I och med att jag inte jobbade något förra månaden och eftersom jag är inskriven i skolan till 23 december kommer jag inte få nå pengar i slutet av december.
Anledningen till att vi är inskrivna i skolan är för att vi har fått sluta tidigare, vi har jobbat på bra! Om det hade varit så att jag kunnat anmäla mig till arbetsförmedlingen typ idag så hade jag kunnat få a-kassa i slutet av månaden.. men nu går ju inte de, för om jag anmäler mig till arbetsförmedling och a-kassa så blir ja återbetalningsskyldig till csn.
Ja, vet inte om ni fattar nåt av vad jag skriver men.. det är bara skit iaf!

Så igår när jag kom hem var jag på uselt humör, la mig i soffan och somnade genast.. som en stock sov jag i 2 timmar!

Annars är ju livet rätt gött. Fick VG på sista kursen. Mottog uska broschen igår och imorgon är sista dagen i skolan. Sen är man utbildad. Va sjukt.
Men jag lovar er att jag är rädd för att grina imorgon då vi ha festen me klassen, jag kommer sakna dom så mycket! Dom är ju mitt sociala umgänge utanför hemmet och jobbet. Många tror att klasskompisar är ungefär som jobbarkompisar men det tycker jag inte! Man är på en fri plats, skolan, man har ett gemensamt intresse och man strävar efter samma sak. Man umgås efter skolan och man blir väldigt nära varandra. Man diskuterar jobbiga ämnen och personers privataste tankar kommer upp, så är det inte på ett jobb. Det har jag inte upplevt med jobbarkompisar.

Nu ska jag se om jag får i mig nå frukost idag. Ska kila bort till Mlis syrra sen och hämta Innerum grejerna.

Ha en bra dag!


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0