Just ja

Såg att Emilie kommenterat mitt inlägg om att flytta härifrån. Hon ansåg att vi kunde åka bort några månader bara. Och ja visst kan man det. Men med erfarenheten från Finland så händer det inte mycket på några månader. Efter 8 månader i Finland höll jag fortfarande på att anpassa mig efter stan och jobbet, hade inte lärt känna en människa än. Så det krävs lång tid för att få det som jag vill ha ut med att åka härifrån.
Jag vill se om man klarar av att bygga upp en helt ny grund att stå på igen, om man är stark nog, om man klarar att träffa massa nya människor.. Det är som ett test på sig själv. Och för det krävs antagligen längre tid. Efter nästan 2 år i Finland hade jag byggt mig en ganska bra grund men långt ifrån stadig. Iofs var det lite annat då.. då hade jag en separation med mig i bagaget och sådär..

Ja nej, vi får se vad det blir, ska diskutera med Jacke hur han känner med livet och den närmaste framtiden.
Jag har lingen lust att bo här nu iaf, blir bara sur o deppig.. Men vi får se vad vi gör. Man måste göra det bästa av situationen :)

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0