Back home

Hemma igen från resan.. känns inte alls kul. Här är de grått, kallt och snöigt. I Tyskland var det sommar, där satt vi ute o åt i t-shirt o tyckte man hade för mycket kläder på sig. Hade inte alls lust att komma hem till den här skitdelen av landet kan jag säga!

Har tänkt mer och mer på detta de senaste dagarna.. Vill jag verkligen bo i Sundsvall? Jag försöker väga fördelar och nackdelar med att bo här.. För jag är osäker på om jag trivs. Och sanningen är den att jag inte kommer fram till så mycket.
Visst är det bra att bo här, det är hemvant, tryggt och man har fullständig koll känns det som. Men det är där det tar tvärstopp för mig och paniken i magen byggs upp. Vill jag ha hemvant och tryggt? Jag tror faktiskt inte att jag vill det, inte i den här delen av livet. Planen i mitt huvud var alltid att komma hit o plugga eftersom här har man vanan, här är det lätt att plugga utan o distraheras, men efter plugget skulle jag vidare.
Kan helt klart tänka mig att bo här senare, då man skaffar barn, vill leva "Svensson livet" och har äventyrat färdigt. Men just nu?? Nää, jag vill inte bo här, det är ingen utmaning. En utmaning vore att flytta en period till ett helt annat land, eller annan stad.. där man inte känner någon, man får bygga upp ett nytt nätverk, lära känna nya människor, börja från noll med omnejden och sig själv.
Nu är det så att jag inte är själv och kan därför inte dra iväg hur soam helst, vilket jag heller inte vill. Det är därför situationen är svår.. Jag vill ha med Jacke, jag vill att han och jag tillsammans ska göra något, flytta nånstans, säsonga nånstans. Eller bara resa runt i europa, vad som helst! Vet dock inte om han är så pigg på de, han verkar trivas rätt bra i Sundsvall och han har ju inte varit hemma här i Sundsvall så mycket de senaste 2 åren, han har ju ett äventyr nu..
Ja vi får väl se vart vindarna bär. Men jag hoppas dom inte stannar här i Sundsvall.

Nu ska jag ta o tvätta o greja lite, är rätt slö idag så de blir en slö dag.

Ha det bra!

Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: mli

Ni kanske inte behöver flytta.. Ni kan väl sticka iväg utomlands i 1, 2 eller 3 månader.. Backpacka liksom! :)



Klart att du ska upptäcka saker utanför sundsvalls gränser. Men inte för länge bara :P haha.

2009-04-05 @ 23:45:40
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0