Idag är dagen D.

Japps, helgen har passerat..Jacke åker idag. Om cirka 4,5 timmar försvinner han ifrån mig för att åka till andra breddgrader och uppleva andra människor och kulturer.
Det känns försvånansvärt lugnt faktiskt. Kanske för att vi verkligen tagit hand om varandra denna helg och inte släppt varann ur sikte.
Lördagen var så mysig. Jackes föräldrar va på personalfest och ja o älsklingen va bara hemma. Delade en flaska vin till tacosen vi lagade tillsammans. Sen låg vi med varsitt vinglas i bubbelbad med fönstret öppet, och det bara ångade om det varma vattnet. Där låg vi o kollade på 2 Californictaion avsnitt. Sen avslutade vi kvällen, nybadade med att se en film.
Så himla mysigt :)

Igår va vi i Birsta en snabbis, sen en sväng till sjukan och sen hem. Det va en skön dag.. god middag med efterätt med Jackes parents. Och sedan Wallander innan de va bedtime.


Idag åker han.
Han åker faktiskt idag. Och det är blandade känslor. När jag verkligen tänker på vart det är han ska eller på hur länge han blir borta så känns de tungt. Men mest så tror jag att jag faktiskt bara har accepterat detta, just för tillfället i alla fall.
 Jag unnar han detta. Och det är nästan så jag är på nå vis avundsjuk...(mycket lite dock:) Jag har alltid velat åka o se en annan del av den vackra värld vi lever i. Möjligtvis inte alls som soldat..men att göra en insats. Det är nåt man sedan kan vara stolt över att man gjort.


Sorry mina vänner för att jag är och har varit så osocial. Har som sagt haft telefon avstängd större delen av helgen och då jag haft han igång har jag inte haft nå ljud på och jag har inte svarat som vissa av er kanske märkt.
Men det har varit skönt. Jacke har inte heller pratat något i telefon nästan..fast han har ju nästan behövt göra de, prata med alla innan han åker. Men han har faktiskt inte gjort de...inte såsom jag skulle gjort iaf :)

Nej..nu är det slutskrivet, jag ska se hur det går för älsklingen med packandet o de.

Ha en bra dag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0