ibland i ensamhet

Nu ska jag berätta något som jag inte berättat för många. Jag har pratat med Jacke en hel del om det och jag har nämnt det för Mli.
Ibland när jag saknar Niklas extra mycket, när jag känner mig ensam.. Då ringer jag till Niklas.. det går en signal sen kommer mobilsvaret och i några snabba sekunder får jag höra hans röst, känna hans närvaro, känna sig mindre ensam på något vis. Få säga några ord till honom även om han aldrig kommer lyssna av mobilsvaret. Få berätta hur det är..ifall han inte ser det från sin nya utkiksplats..
Igår fick jag en känsla av att jag ville ha de där snabba sekunderna.. så jag ringde.
Men efter att den första signalen låtit så kom ingen mobilsvar utan det kom flera signaler.. signalerna fortsatte att tuta i mitt höra.. jag lät det gå 3 signaler sen la jag på.. och känslan jag hade då var förvirrande..
Det var ren tur att Jacke hörde av sig strax efteråt så jag fick lufta detta med honom för det gjorde mig mycket konfunderad och ledsen. Och jag hoppas Jacke att du älskar mig trots att jag föreslog så underliga saker igår. Och att du orkar med mig trots att jag ofta är ledsen och alltid vänder mig till dig då.
Tack för att du finns Jacke.

Men vart tog Niklas vägen? ville ju ha han kvar där i luren ett tag till..

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0