Den långa färden hem..

Klockan börjar närma sig 22:00, vi har v..arit vakna och inte alls på alerten sen kl 6.00 imorse.. Med andra ord har det varit en lång dag..
Just nu tror jag att vi befinner oss nånstans på ett tågräls mellan Gävle och Söderhamn, så vi har ju en stund kvar innan vi är hemma.
Och egentigen är jag alldeles för trött och korkad nu för att vilja skriva något utförligt om nånting.. men nu när ja ändå skriver så kan man ju kanske berätta lite iaf..

Min födelsedag var verkligen hur bra som helst, som jag också skrev om just den dagen.. Eiffeltornet, Triumfbågen, Notre Dame och en massa annat av Paris. Enda bekymret för mig var att mina bröst tycktes ha växt under vår första natt i Paris så jag gick runt  tyckte brösten va för stora! :P
Kvällen blev ju bra, vi åt på nån restaurang nånstans o drack vin, vilket verkar vara det enda man dricker´i Paris nästan - till allt! :) Efter maten så gick vi vidare till en nattklubb..där var det också helt okej förutom att jag upplevde bartendrarna som lite otrevliga..eller ja, dom va iaf INTE serviceminded alls. Jacke skaffade sig dock 2 bekanta som va rätt roliga o galna.. även att Jacke "lurade" i ena killen snus vilket inte slutade så bra! Kan konstateras att fransmän inte kan snusa och just denna fransman hade ätit pasta nån gång under dagen! :D

Igår försökte vi ta oss upp tidigt trots att man varit full kvällen innan.. Vi skulle till Eiffel för att bestiga dess topp. Vägen dit blev lite av en omväg men vi är vädigt glada båda 2 att vi tog just den vägen.. För det vi fick se när vi klev runt ett hörn av ett hus var en syn och en känsla som aldrig kan beskrivas. Det var det vackraste jag sett i hela mitt liv. Eiffeltornet i en glans som man aldrig kan föreställa sig!
Upp till toppen for vi iaf o där i Eiffel hade man nog kunnat spendera nästan en hel dag, jätte mysigt med restauranger o grejer.. och utsikten över hela Paris förstås! :)
Efter Eiffel tog vi en promenad i solen och värmen till Louvren - där var det vackra parker, statyer och massa annat vackert att se. Helt fantastiskt! :)
Vidare till centrum av Paris, besökte La Fayette gallerierna o nån annan butik - o Jacksson shoppa o ja va trött. :)
Efter att ha varit en sväng på hotellet o bytt om o sådär så bestämde vi oss för att hitta en närbelägen restaurang o äta.. Efter att gått förbi en massa restauranger av olika slag så bestämde vi oss till slut för en pizza bar.
Jacke beställde en pizza med ost, champinjoner o skinka.. och gissa om de va skinka på den!? Det var stora jäkla fyrkanter lagda ovanpå hea pizzan som ett överkast.. och under denna skinka nånstans mitt i läg EN oliv. Gissa om vi skratta! :)

Finns massa mer att berätta om denna himmelska resa men jag orkar faktiskt inte skriva mer just nu..
Kan iaf konstatera att jag älskar människan jag rest med och jag har nog varit med om de bästa dagarna i mitt liv, utan att ljuga eller överdriva. Det har varit helt obeskrivligt bra allting.. och så mycket som de e att se i Paris hade man nog aldrig kunnat drömma om.

Lite bilder kan jag också ge er!

        


Vill också ge en rad åt min bror som funnits i mina tankar hela tiden de senaste timmarna... Jag älskar dig så mycket och det ska inte behöva bli såhär.. Jag har varit väldigt orolig men är ändå gad att du är okej.

Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: carro

hallo hallo där =) nu är jag tillbaka, har varit så himla mkt den senaste månaden. Blev sjuk i Indien och sen har vi gjort en massa så inget bloggande =) Hoppas allt är bra här, kram!

2008-06-02 @ 02:23:24
URL: http://lovelyc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0