Trust me

Okej, klockan är 7:30 denna onsdag, denna lediga dag. Jag är vaken, har hunnit samla ihop tvätt o sådär, sorterat in papper i pärmar och beställt en ny kamera. Ibland har man energi och ork och ibland tar man sig energi och ork.
Är väldigt lessen över min trasiga kamera, älskar att använda den och idag hade jag verkligen velat ha den när ja ska ut till Alnö.. och nu ser jag en ekorre som springer fram o tillbaka på grannens balkong.. Sött :)

Den lediga dagen till ära så är det SOL! Vilken lycka! Den ger verkligen motivation till så himla mycket.
Thank's for that! :)



Dagens fundering är en gammal fundering som jag ffunderade på kanske förra veckan eller nåt.
Järnvägsbommar.
Jag stod i stan o väntade på att en järnvägsbom skulle gå upp, när den väl började höja sig så kollade jag bortöver järnvägen och såg att bommarna inte alls lyfter sig på samma sekund. Detta har ju förstås med att tåget passerar bommarna olika tider.. Min fundering blev: Vad/Vem styr detta? Hur är detta inställt?
Jag har diskuterat saken med Jacke och det kanskr är precis så enkelt som jag trodde eller han sa.. Att det är nå sorts sändare/mottagare som säger till när tåget kommer och har passerat.
Det låter ju ganska vettigt, eller hur?
Men... hur var det för en massa år sen då? Hur långt bakåt i tiden funkade dagens förbättrade teknik?


Nu ska jag äta frukost o fixa ordning lite här, sen blire en sväng ut till alnö!
Ha en fin dag, På återseende!

Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: mli

Min klockjävel verka ha ställt fram sej själv en timma i natt. Så jag klev upp en timma för tidigt !! så less.. :(

2008-04-02 @ 08:55:20
URL: http://mlish.se
Postat av: Nina

..du å dina märkliga funderingar..hahahaha

2008-04-03 @ 00:02:48
URL: http://nonna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0