roadtrip

Imorgon bär det av med min mor på en roadtrip igen. Destinationen är egentligen inte jätte hemlig men jag avslöjar ändå inget. Kan avslöja att vi är tillbaka nån gång på lördag iaf, och då när man kommer hem igen, är riktigt döslut så har jag iaf Jacke hemma o väntar på mig - så han kan ta hand om sin trötta tjej ;P

Denna kväll har gått så fort och det känns som att det börjar vara dags att gå o lägga sig så man ska orka med morgondagens jobbande, 7-16.. och sen bär det av direkt efter jobbet. Såå man borde väl försöka sova så mycket som möjligt.


Idag sa en dam på jobbet något så vackert så mina ögon tårades. Hon sa (inte ordagrant):
"Jag levde med min man hela livet och han har varit död i 19 år nu. Jag kan inte alls förstå hur det är i dagens läge är alla skiljer sig och ingen verkar kunna hålla ihop, inte ens för sina barns skull.
Jag älskade min man jag och det gör jag fortfarande. Jag tittade aldrig ens åt någon annans håll eftersom jag var nöjd med det jag hade och skulle aldrig ha bytt bort honom, Jag hade ju gjort mitt val - jag hade valt han och då får man väl stå för det valet, för den förpliktelsen.. Och än idag skulle jag aldrig kunna se åt någon annans håll. Han var en fin man min man"
Detta sa damen med tårar av saknad i sina ögon och jag visste direkt bara att sådär vill jag också känna när jag är i hennes ålder. Att jag fann min man, att jag hade upplevt kärlek och kunde fortsätta känna så även efter mannens död.. Vacker kärlek och god, rättvis inställning.

Nää, nu ska jag prata lite me min familj, vänta på att Jacke ringer o sen tror jag att ja ska sova. Kanske uppdaterar en sista gång innan sängen.



Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0