Bitter

Har en usel dag idag men än är dagen lång så humöret kan ju plötsligt vända.

Det som tynger mig idag är vardagen. Idag känner jag mig så sjukt less. Jag är less på att 7 dagar i veckan ser likadana ut. Man lagar mat, plockar, plockar, städar, tvättar, lagar mat och plockar igen. Och dom här sakerna får man trycka in mellan lek, blöjbyte, matning, läggning. Sen utöver detta så har man ju en massa andra saker att göra såsom jobb, handling, uträtta ärenden osv. Dessutom vill man ju sitta ner och göra ingenting emellanåt.
Som ni hör är jag väldigt less för tillfället.

Satt och tänkte på vad jag skulle behöva nu.. Tänkte först att det var att göra något roligt men den tanken försvann fort.
Jag skulle vilja ha och behöva en hel helg med lugn och ro. Man ser till att hemmet är städat och man har det man behöver i kyl och sådär. På fredagen lämnar man bort Lucas till nån snäll familjemedlem.. Sen skulle jag göra så lite som möjligt. Jag behöver inte mer sömn så jag skulle nog vakna tidigt ändå, men jag skulle kunna ligga kvar i sängen och läsa en bok för det finns inga måsten. Sen skulle hela helgen passera i relativ tystnad utan några måsten. Vilket lyx.


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0