3,5 vecka.

Idag är jag ledig vilket är både tråkigt och skönt.. tråkigt för att jag måste ta itu med vårat hem ifall jag är ledig, skönt för att jag tycker det har varit stressigt senaste veckan med jobb, pappa och brittas flytt och hallrenoveringen.
Igår sattes recover tapeter upp i yttre hallen och det känns grymt skönt att det är på gång nu! :) Får se om vi fortsätter ikväll eller om vi tar det på söndag.. Imorgon ska jag jobba 7-21 och Jacke ska iväg o pimpla o bada o greja med jobbet. Och stackars Bosse får vara ensam mest hela tiden hon! Jag bruklar inte gilla dom här 7-21 passen eftersom hela dagen går åt (man är ledig mellan 12-16 och då hinner man inte få mycket gjort), men nu tycker jag faktiskt att det passar mig helt perfekt imorgon! :) Det betyder att jag kan gå hem på timmarna och ta en tur med Bosse och se till så hon har det bra - perfekt pass när man har hund alltså! :)

Idag har jag tvättstugan, ska försöka städa lite och se om vi kan få lite bättre ordning på vår byggplats..(tveksamt).

Just ja, kanske ska skriva om rubriken också! :) Om 3,5 vecka åker jag till Spanien vilket förstås är helt underbart men vägen dit är inte lika rolig. Vi har en del som ska fixas:
- Hjälpa Johanna att flytta (nästa helg).
- Jag och Johanna ska flyttstäda halva huset.
- Jacke ska dra om elen i pappa och Brittas lägenhet.
- Vår egen hall ska renoveras klart.
- Vi ska köra en del grejer på tippen både från oss, alvägen och bondevägen.
Vet inte om det var något mer men det är tillräckligt. Det är saker som är tidskrävande och uttröttande. Dessutom går 3,5 vecka mycket snabbare än man tror. Jag hade tänkt försöka ta flyttstädningen en helg och att man lägger hela helgen åt det och verkligen satsar på att få det klart, men det är ju inte säkert det går eftersom jag verkar få jobba rätt mycket den här månaden. Så vi får se hur allt löser sig.


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0