Jag o Jacke åker till Paris

Helt jäkla sinnessjukt är det - som en komediserie!
"Jag och Jacke åker till Paris idag." Man vet inte riktigt hur man ska reagera på det uttrycket, låter verkligen som ett skämt tycker jag.. fast på ett positivt sätt förstås. :)

Fick ett klockrent råd av min kära syster igår eftersom jag många ggr ifrågaställt hur denna resa ska gå. Jacke som e segare än en snigel emellan åt, jag som aldrig kan bestämma nånting o bara säger "spelar ingen roll".. och dessutom e stressad mest dygnet runt..

"Om du lugnar ner dig lite och inte stressar så mycket så blir det nog bra, va lite mer som Jacke..." -Johanna.

Fast faktum är att det inte handlar om att jag vill hinna med mycket utan jag har nog bara svårt att hantera nya sistuationer där det inte är en planering på förhand. Anyway, så ska jag försöka vara lugn som en filbunke, seg som en snigel - för dte kan jag också vara - för jag tänker njuta av denna resa till max och stänga bort precis allt annat.

Ha en bra dag och helg!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0