Rutiner

Nu är det dags för oss att börja styra Lucas rutiner lite vad gäller sovandet. Jag har hela tiden tyckt att han får sova när han vill/om han vill. Men nu börjar det bli jobbigt både för han och oss. 
Han sover ganska mycket på förmiddagarna.. är bara vaken 2 timmar och sen sover han. Detta resulterar i att fram till 14-15 tiden har han oftast sovit 2-3 timmar sammanlagt och det tror jag räcker för honom, för det är vad han sovit på dagtid tidigare. Nu är det bara det att från 15-19.30 är det ganska många timmar och Lucas blir jätte trött vid 17 16-17 tiden redan och gnuggar sig i ögonen men han vägrar sova. Det är näst intill omöjligt att få honom att sova på eftermiddagen trots att han är trött. 
Och det här med att han ska vara jätte trött redan vid 16-17 är inte kul för varken han eller oss. Det blir nog mest jobbigt för Lucas faktiskt som är så trött men inte kan sova.
Jag har alltså fått för mig att det beror på att han redan sovit "sina timmar" under förmiddagen. Så nu ska vi försöka skjuta på allt litegrann så att det blir jämnare fördelning på dagen. 
 
Så just i deta nu har vi en trött kille här hemma som får vara vaken ett tag till. Tänkte försöka skjuta på det med en timme ungefär så får vi se hur det påverkar eftermiddagen och kvällen.

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0