Husrenovering

Det här med renoveringen börjar kännas i kroppen nu! 
Idag känner jag mig rätt mörbuultad i kroppen och skulle vilja sova 12 timmar till. Men samtidigt är man på nåt vis pigg för man vet att det här måste göras nu och det finns inget sen.
 
Det går framåt med renoveringen iaf. Troligtvis kanske vi inte hinner göra allt innan vi måste flytta in men detta skulle vi iaf vilja få gjort:
 
  • Måla vardagsrum och hall (väggar och tak)
  • Sätta igen ett fönster i vardagsrummet
  • Måla tak i sovrummen, kontorsdelen, köket och toan.
  • Måla lister och dörrfoder.
  • Lägga in nytt golv i vårat sovrum och tapetsera
  • Tapetsera Lucas rum
Än så länge har vi målartvättat och kvistlackat allt i hallen, vardagsrummet och Lucas rum så dom är klar för målning. Gipsplattor är uppsatta på väggarna i vårat sovrum och där ska jag köra igång och målartvätta och kvistlacka ikväll.
 
Jacke börjar måla ikväll och tanken är att allt ska vara målat när helgen är slut. Jacke har nämligen lånat en färgspruta av målare på jobbet och då sägs det att det går fort :)
 
Jag är faktiskt lite stolt över mig själv. Jag har aldrig haft nåt intresse av det här med renovering och tyckt att det varit pest med det här huset och all renovering som vi ska göra. Men helt ärligt tror jag att jag tycker det är kul nu för att det är så tidspressat. Jag vet att det inte kommer bli nåt utdraget den här gången utan vi måste skynda, skynda, skynda.. utnyttja så många timmar av dygnet som möjligt till det här. Det känns riktigt bra! :)
Dessutom klarar jag mycket mer än jag trodde. Men det är nog för att jag gett mig tusan på att inte fundera så mkt utan bara lösa problemen om dom uppstår och köra på.. eller såklart fråga om hjälp.
 
Detta är dessutom ett väldigt bra sätt att få umgås med sin familj för dom är allihopa och hjälper till så gott dom hinner och kan, Stort Tack!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0