Bättre

Har börjat ordentligt med att ge Lucas mat som jag lagat istället för burkarna och det känns faktiskt bättre på nåt vis.. Då vet jag exakt vad det innehåller och sådär. Visserligen har jag inget emot burkarna och tror inte att det är nåt fel på dom och han får fortfarande äta burkarna nån gång då och då.
Det är ju iaf inte alls svårt eller tidskrävande att göra egen puré åt bebisar och gör man storkok och fryser in så har man ju ett tag.

Nu ska jag lite smått börja göra egen gröt åt han vissa dagar också. Jag gör som mamma gjorde åt mig och Björn när vi var små - variera havregrynsgröten med äpple, päron eller banan eller så. Igår fick han havregrynsgröt med katrinplommonpuré till och idag tänkte jag riva ner lite äpple i gröten.

Om en timme tror jag att vi beger oss ut iaf. Lucas sover nu, sen ska han äta och efter det drar vi till parken. Jag ska ta och packa ihop lite, hämta upp vagnen och sådär innan det är dags att bege sig.

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0