Ännu en jobbig natt

Dessa jobbiga nätter kommer allt tätare nu och det är väl tur att jag int ejobbar längre så jag kan sova på förmiddagen istället för på natten :)

Har väldigt länge under den här graviditeten vaknat 2 ggr/natt. Nästan alltid samma tidsperiod beroende på när jag gått o lagt mig på kvällen. Första vaknandet är nån gång under tidsperioden 00:30-02:00 men oftast vaknar jag 00:45. Andra vaknandet sker alltid vid 4-5 tiden. Dom här två tiderna gör mig inte så mycket, man är ju människa och ställer in sig ganska snabbt. Jag brukar kliva upp, gå på toa, in i köket och dricker ett halvt glas vatten, kollar klockan och sen lägger jag mig o somnar om igen utan problem.
Men ibland har jag nätter som inatt.
Jag vaknade 1 första gången, hade jätte svårt att somna om och sov sen oroligt, vaknade 3 andra gången, hade svårt att somna om uigen och sov oroligt. Sista gången vaknade jag 5:30 och låg då vaken tills Jackes klocka ringde 6:30. Klev upp då och åt lite yoghurt och lyckades efter det äntligen somna och sova bra till strax efter 10.

Som sagt så gör det inte så mycket att jag är vaken på nätterna eftersom jag kan vila på dagarna men det är ändå drygt och man är så rädd att man inte ska kunna sova under dagen heller. Nu har jag haft två såna där nätter i rad så jag hoppas innerligt att jag får en normal natt inatt :)


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0