Hej Hej!

Nu är vi hemma från Malta och jag kan inte tycka att det är roligt. Vädret är skit, det är kallt och man är tillbaka i vardagen. Vi har haft en fantastisk vecka på Malta med 30-35 grader i skuggan, molnfritt och vindstilla.. De första dagarna hade jag lite svårt för den tryckande värmen särskilt när de inte blåste nåt, kändes som syret inte räckte till.. men jag vande mig och sedan var det bara att njuta! :) Kvällarna har varit jätte sköna, cirka 25-26 grader till sent på kvällarna. Och jag läste på en väderprognos som hotellet satt upp att det va som kallast 22 grader på nätterna.

Vi har:
*Badat varje dag.
* Promenerat hur mycket som helst, backe upp o backe ner..
* Åkt en sightseeing tur på en cabbad dubbeldäckarbuss där man kunde hoppa av vart man ville och sedan kliva på en senare buss. Var borta en hel dag på detta. Hann se halva Malta iaf :)
* Åkt en båttur som tog oss runt i hamnarna och berättade om dess historia och städerna runt dom.
* Åkt en båttur till systerön Comino där vi badade i Blue Lagoon en dag. Riktigt fint, riktigt härligt! :)
* Sen har vi ju också använt oss av lokalbussarna och tagit oss till huvudstaden och ätit middag o gått runt där.
* ISLE OF MTV MALTA SPECIAL gästar Malta en gång per år och detta år lyckades vi pricka in precis rätt vecka. Folk från hela Europa hade kommit för detta event och vi fick reda på efteråt att de va cirka 50 000 pers där. Riktigt häftigt! LMFAO, Far East Movement och Snoop Dogg uppträdde under kvällens lopp.

Sen har vi ju såklart bara slappat på taket på hotellet också där de va en fin pool, härliga solstolar och en fantastisk utsikt! :)

Bilder kommer senare! :)


Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: mli

Här var det minsann tyst!! :P

2011-07-10 @ 19:50:00
URL: http://mlish.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0