Drömmar

Jag drömmer varje natt och kommer mycket väl ihåg drömmarna på mornarna. Men jag brukar aldrig bli så jätte illa berörd för det är inte så ofta jag drömmer hemska saker. Jag drömmer oftast bara konstiga saker.. och att Jacke är otrogen vilket förstås är hemskt men då vet jag att det är en dröm och inget annat. :)

Inatt drömde jag något jätte hemskt. Det är ju omöjligt att förklara en dröm men jag kan berätta att det var kanon-fint väder. Jag o Jacke va i huset på Alnö o hälsa på pappa och Eva.. pappa, Eva och Johanna va ute i det fina vädret o proemenera eller nåt.. jag o Jacke är inne på mitt rum och helt plötsligt blir allting mörkt och det forsar in vatten genom fönstret. Då har vädret slagits om och det är storm med super stora vågor vatten som slår in genom de öppna fönstrena i huset.. Dessutom fryser vattnet till is på golvena för det är cirka 20-30 minusgrader.. som sagt så är det svårt att terberätta men nu fattar ni kanske lite vad det handlar om iaf.. Och det första jag gjorde när ja vakna va o titta ut genom fönstret och konstaterade att vädret hade ändrats igen och att jag inte såg några stora vågor.. Sen gick jag till köket och slog på kaffet.. funderade över hur golvet kunde vara så fint efter allt vatten och all is och det var då det slog mig att allt bara varit en dröm.


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0