Morrn morrn

Jaha, ska jag orka kommentera all denna snö som kommit inatt? Vi visste ju att den skulle komma förr eller senare och jag är glad för dom som tycker om vintern och dess vintersporter men personligen tycker jag det är i högsta grad otrevligt med vinter, snö, halka, blöta kläder osv. Jag o Jacksson pratade ju förra vintern om att börja åka längskidor/slalom eller snowboard. Det skulle man kanske ta fasta på så att man inte avskyr den här vintern så hemskt mycket.
.
Ja, hur jag ska ta mig till jobbet är en fråga jag inte vet om jag kan besvara. Hade ju tänkt gå så länge det inte är 10 minus ute men nu kan jag ju glömma det eftersom det inte bara snöar utan det stormar också så man eventuellt blåser bort. På dintur.se står de att det inte är nå förseningar i busstrafiken men det låter ju helt overkligt, det blir ju alltid kaos då första snön kommer såhär på natten. Men aja, jag får väl lita på dom då.
.
Tycker för övrigt rätt synd om alla bilförare också som såhär tidigtpå morgonen har fullt sjå.. ser hur domfår sopa av bilen, stanna och sopa igen.. sen fastnar dom, tar sig knappt ut från sin egen gård. Ingen höjdare alls det här vädret.
.
Men nu ska jag försöka sluta vara negativ, vi kan ändå inte påverka vädret!
Jag jobbar 8-17 idag och såg igår att jag har en lugn dag framför mig, mycket skönt! Efter jobbet MÅSTE jag handla, har inget kaffe, inge smör, inge pålägg, inget te och ingen fil hemma. Man handlar inte ofta nu när Jacke är borta! :)

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0