Midsommar.

Ska börja med att svara på frågan som ställdes om ifall inte Jacke packar själv.. Jodå, han packar själv, men vi hjälps åt med packningen eftersom vi ville ha så lite som möjligt med oss. Han ger tips om kläder till mig och jag till honom.. brukar gå snabbast och smidigast då :)

Vi är återigen hemma och jag har mycket jag skulle kunna berätta.. men då man inte skrivit påmånga dagar så vet jag inte hur jag ska orka berätta ALLT.
Vi har iaf haft helt underbara dagar i Paris. Detta år var det på ett helt annat sätt än förra.. vi hittade lite bättre, förstod saker lite bättre och behövde inte känna nån stress över att hinna se ALLT första dagen. Vi strosade runt i Paris, njöt av värmen, njöt av staden, av allt. Både jag och Jacke älskar denna stad! :)
Första dagen var dock kanske inte perfekt.. min väska blev kvar på Arlanda och anlände inte förrän på natten, det regnade och man va lite trött. Men det gjorde inget, vi gjorde det bästa av situationen och njöt ändå! :)
Vi köte med oss 5 tavlor hem, på varje tavla är det motiv som vi kan associera till - hur kul som helst! =) Sedan brände vi oss ganska rejält också.. så vi har sett ut som typiska skandinaver som glömde solkrämen hemma när vi åkte till södern. :) Men det blir ju så.. ena dan var det cirka 23 grader i skuggan kanske och andra dagen var det mellan 25-30 grader i skuggan.. och man går och går och går, exakt hela tiden.. sen sitter man i solen på nån uteservering, äter mat och dricker öl. Självklart bränner man sig! :)
Finns mycket att berätta men detta får duga för nu.

Idag är det Midsommarafton.. Har ingen aning om vad som händer.. vi skulle bestämma detta innan vi åkte till Paris men allt är i sin ordning, ingen som vet nånting. Och vädret ska ju vara skit så man känner ingen motivation alls..
Jacke surra igår om att vi ska åka ut med Offer, Emma m.fl till Bergafjärden och sitta där hela dagen..
och jaha, ja, jag kan inte säga emot. Men känns bara som att man måste ta på sig skoteroverallen.. svinkallt och regn..åka båt..detta i kombination resulterar antagligen i kraftig förkylning. Jag börjar jobba på måndag och vägrar bli sjuk.
Det ordnar sig alltid, jag ska försöka att inte va pessimist. =) Jag skulle hellre sitta hemma dock, i värmen och kanske grilla lite på eftermiddagen. Men det blir nog bra de här å! :)

Får se om Jacke kliver upp något idag.. han sa själv att han skulle upp för en timme sen eftersom vi ska ut till berga inom 3 timmar om vi ska dit.. innan dess ska packas upp, duscha, jag ska hem till mig, packa upp, försöka hitta nå rena kläder osv. Känns sjukt stressigt de. Men jag gör som vanligt, väntar på tidsoptimisten och när han märker att det blir för körigt så kan man bara hoppas att han lär sig nåt till nästa gång ;P

Ha en fin midsommar! :)


Ps. Bilder från resan kommer senare! :)


Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0