SNÖ.

Snön faller och den faller och den faller. Den faller med en takt som är obeskrivlig. Vit jul? - Japp det kan du räkna med! Jag kan säga såhär. Jag hatar snö, jag hatar att den smälter när den kommer med in och gör att hallen blir dyngsur så man måste skura varje dag. Jag hatar att den ställer till problem i trafiken. Men jag tycker om den för att det blir ljusare.. när det snöar tycker jag om det för då är det inte så många minusgrader - men då vill man ju inte va utom hus ändå så egentligen kvittar det väl.

Såhär ser det ut, utanför mitt fönster just nu:

 

Angående gårdagen (vårt lilla julfirande):
Vi åt god mat och bytte julklappar. Från pappa och Britta ska vi få något senare då vi vet vad vi behöver och inte, kanske ett bord eller dylikt. Men tills vidare har vi fått en smörgåsgrill och tallrikar som bli hemskickade till oss.
Av Johanna och Eva fick vi ett presentkort på IKEA, 700 kronor! Det är perfekt, det behöver man alltid! :)
Hade kameran med mig men glömde att ta nå bilder.

Måste bara sticka in här att en till visdomstand är på väg upp och det värker som bara fasen! Nu har jag 3 stycken som MÅSTE bort! Men när ska man ha råd att gå till tandläkaren?? Visdomstanden som kom i somras och ställde till massa problem är svartprickig och stor och den värker om det fastnar mat i den. Jag är så jäkla dum som väntat med tandläkaren. I somras hade jag iaf mycket mer pengar än nu... dumma mig!

Börjar känna lite stress för Jackes skull nu. Det är måndag den 21 december och Jacke har inte köpt en enda julklapp. Han har inte tid eftersom dom håller på o fixar med hans trasiga bil varje ledig minut.. men nu är det nog snart väldigt mycket dags att ta en paus från bilen och köpa julklapparna för jag tror inte att julafton flyttar på sig för bilens skull.

Idag kanske Maria dyker hit på en fika men det är lite oklart än, så vi får se :)

Ha en bra dag!

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0