Kraftlöshet

Kraftlösheten kommer sig antagligen av det faktum att jag är förkyld. Igår när jag skulle försöka städa undan lite här så blev jag så ansträngd så jag var nog tvungen att sätta mig o vila. Näsan fortsätter att bara rinna. Jag dricker finrexin och äter vitlök och använder upp ett alldeles för stort antal näsdukar. Men än en gång är det ju bara en förkylning o ett väldigt litet problem. Och något mycket positivt med detta är att mina sömnproblem är ur världen och jag skulle nog kunna sova flera dygn efter varandra.

Ikväll ska jag jobba och imorgon bitti.. det kommer säkert gå bra även om jag tycker jag jobbar hela den här veckan och snart är det en ny vecka. Om 2 veckor är jag antagligen på väg mot sverige och det läskiga med allt detta är att jag inte har fått något avklarat, hualigen.. hade ingen aning om att det var såhär komplicerat att flytta..

Dessutom undrar jag några saker: Ska jag säga upp elen till lägenheten eller tar hyresvärden hand om det? Det var han som slog igång den då jag flytta hit men hur funkar det nu?
Ska jag säga upp mitt bank konto eller ha det kvar? Skulle vilja ha det kvar eftersom det lär komma betalningar dit än.. men går det i så fall att bara säga upp det typ via telefon sen?
Sen undrar jag över internet.. samma sak som med elen.. min hyresvärd fixade internet åt mig.. men är det jag som ska säga upp det nu eller vad?

Och fortfarande ett bekymmer: Vart hittar jag rejält stora o stadiga flyttkartonger? Igår frågade jag än en gång runt men icke sa nicke.. ingen vet nåt o ingen affär verkar ha några.. kul kul kul.. jag tror jag lägger alla grejer i en stor svart säck o kastar bort dom. packar två väskor med de viktigaste kläderna o grejerna och sätter mig båten till sverige, det verkar helt klart smidigast.
Jag tror faktiskt att jag kanske ska göra så. Jag bryr mig ändå inte så mycket om lakan o handdukar o porslin o sånt.. ingenting är av särskilt stort värde. Det går ju att skänka dom till bättre behövande också kan jag gå på ikea o köpa nytt sen lite varje månad eftersom jag ändå kommer bo hos pappa o inte behöver nånting nu. Ärligt talat skulle det kunna funka....?

Nu ska ja dammsuga sen sova en stund innan jobbet - vi hörs!


Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: Nina

Lite förslag på hur du kan gå till väga!
¤ Hyresvärden tar nog inte "hand" om det, ett tips, - ring han i tid o fråga.
¤Kontot bör du ha kvar.. lönen kommer ju komma för denna sista månaden på de kontot, väl?!
¤ om kartonger, maila eller ring DHL !

Skönt om dig, KRam

2008-01-17 @ 13:26:24
URL: http://nonna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0