Kokkola avklarat, Jeppis by night härnäst!

Well well, nu har man kommit hem igen från Kokkola! Det blev en heldag där o de va ju härligt!

Jessi o Sonja kom efter mig strax efter 13 o då va ja stressad för ja klev i duschen 12:30.. så gissa om de va bråttom!
Direkt då vi kom ti Kokkola så mötte vi upp Madde utanför restaurangen Pedrinas. Väl inne för mat så var det just o just så vi hitta ett bord men vi lyckades nog! :)
Sen blev det för mig att börja använda hjärnan ordentligt o försöka förstå finska vilket jag iofs har blivit rätt hyffsad på enligt mig själv även om jag aldirg skulle kunna prata o e väldigt osäker på om ja förstår saker o ting rätt då ja läser o hör det finska språket.
Mat fick vi iaf efter en lång väntetid som gjorde att ja o Madde va lite små-stressade pga den väldiga hungern man samlat på sig inför detta omtalade besök på Pedrinas.
Personligen va ja inte jätte imponerad men det var iaf mcyket bra o mätt blev jag! Inga pengar kastade i sjön alls.. men ja tror ja kanske hade alldeles för höga förväntningar!

Efter maten drog vi oss ut i kylan o tog en shoppingtur. Jag personligen handlade ingenting men Jessi hittade en riktigt het topp o Sonja shoppade lös på Anttila för en massa pengar o alla varorna bestod mesta dels av smink.. Därmed kunde vi konstatera att de e tungt att va flicka då man måste slösa massor av pengar per år på smink, stackars stackars oss.. så den diskussionen ledde till att vi skratta åt att vi hade hittat dagens i-lands problem, även om de kanske inte är så mkt att skratta åt.
Efter allt shoppande o springande hit o dit började vi va ganska slut, så en kaffe för mig o Sonja som resulterade i massa skratt o flygande kaffe.
Efter detta skrattande som var helt omotiverat så var det dags att bege sig hemåt så inte vi skulle dra på oss nå P-böter.

Nu är jag inne på min första öl, ska dricka den o sen slänga mig i duschen. Så småningom dyker både Jessi o Sonja upp o kanske Petra?...Ingela? I don't know!

Mitt stora bekymmer just nu verkar vara att jag inte kan bestämma mig för kvällens klädsel.


Här har ni bilder från dagen o imorgon lär de dyka upp nytt från ikväll.

http://sweetie.bilddagboken.se/



Ha en fin lördags kväll!
Hejdååååååå



Måste också tillägga att jag ger mycket kärlek till dessa underbara vänner som jag fått mig i detta land! Hur ska jag klara mig utan er i Sverige?
....det är Circle of Trust... The Crew.... Jag älskar er!



Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0