Columbus

Jag älskar Kents nya album "Tillbaka till samtiden" Här är "Columbus"




Funderingar:

Ibland kan man fundera över varför vi har så höga förväntningar på allt. På människorna runt oss, på livet i sig, på sig själv? Behöver vi verkligen vara så otroligt egotrippade och oförstående? Hur många ggr om dagen tänker vi på de människor som har det svårt runt oss? På detta omtalade klimathot? På de olycksdrabbade barnen? På djuren? Och i jämförelse.. hur ofta tänker vi på våra egna småproblem?

Jag själv är ett praktexempel.. även om jag ibland ägnar de olycksdrabbade och det svåra i världen en tanke så ägnar jag ännu fler tankar åpt mig själv och mina små bekymmer.
Jag bekymrar mig för kläder o hår o smink och utseendet i allmänhet.. jag bekymrar mig över varför folk är si eller så, varför en person gör si eller så.. Och nu går jag runt o funderar över Petra och varför inte hon hör av sig o att jag skulle vilja att hon hör av sig.. men jag själv kan inte höra av mig pga princip saken? Så löjligt!
Varför slösa sin energi på att gå runt och vara sura på varandra i huvudtaget, varför bråka? Istället borde vi gemensamt samla vår energi och vända den till det positivaste och därmed motivera oss själva och varandra att göra något för de som inte alls har det lika lätt.

Man blir så trött på orättvisan här i världen men samtidigt vet man inte vad som man kan göra.. säg mig, vad kan jag göra för att hjälpa? Jag hjälper gärna, och skulle aldrig kunna säga nej om någon bad mig om viktig hjälp.. Skulle någon av oss här i världen kunna säga nej? Det har jag svårt att tro.. Det är inte där bekymret ligger.. Jag tror bekymret ligger i att man oftare måste be om hjälp. Och kanske att de värdsliga organisationerna skulle kunna be om hjälp på ett annat sätt än att bara skänka pengar. För även om den hjälpen är bra så måste det finnas annat man kan göra också?

Fred på jorden kommer vi aldrig få men man borde kunna hjälpa för en mer jämställd jord.

Lämna gärna ett ord eller två..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0