jul och nyår

Eftersom min pojk vill sova ut idag så tänkte jag låta han göra de, tänkte ta o rabbla upp saker jag fick i julklapp..egentligen rätt töntigt o göra de eftersom julen inte alls handlar om julklapparna, men gör de ändå i brist på annat.

- biosupé på mercat av jackes föräldrar
- ett fint o glittrande swarovski halsband av jacke
- en tröja av jacke
- pyjamas med tofflor av jacke
- underkläder av jacke
- dusch och bodylotion av john (jackes bror)
- aloevera bodylotion av rut (jackes mormor)
- presentkort av jacke på en myskväll med massage o film, mm
- presentkort på birsta av eva, johanna och marfia
- lite smågrejor, bra att ha i köket av johanna
- skålar och muggar av britta och wille
- pengar av pappa
- 2 paket till av jacke som jag inte avslöjar här.

Kan iaf tillägga att julen var fin, vet att jag skrvit det en gång redan tidigare.. men nu förstår jag de där med att bara umgås, vara bland människor, bry sig om.. ingen stress.. ta de som de kommer... så var den här julen och den var egenligen som en helt vanlig dag med lite mera omtanke.


Nu till nyår... Jag vet lite vad jag o Jacke ska göra då, men det håller vi hemligt en stund till.. Det verkar iaf som de blir väldigt lugnt och hur det än blir så blir det förmodligen väldigt myspysigt.
Anledningen till att jag inte tänker berätta vad vi har för alternativ och vad vi funderat på är för att vi vill inte ha några oinbjudna gäster.

Vad ska ni andra göra på nyår?

By tha way, kan jag berätta.. att.. idag är det bara en vecka kvar tills Jacke åker till afghanistan igen.. uscha buscha.. det gör så ont att tänka på...
Men dom ringde från bemanningen idag och jag sa att jag gärna jobbar från nästa vecka... och jag har ju en del med skolan att fixa. Så jaa, bara att se till att få tiden att gå igen nu då snart.
Det är underbart att ha han hemma.. och jag tror aldrig jag varit så kär nån gång i hela mitt liv. Tror aldrig jag känt så innerligt att jag vill vara nära personen varje sekund, samtidigt som jag utan problem kan släppa iväg honom långt borta. Jag litar på honom. Jag gör verkligen det. Och slutar det med att han sårar mig så får det bli så. Jag vill bara njuta av oss, av allt vi kan ge varandra just nu! För jag tror på Oss.

Nu ska jag ta en dusch, sen fixa frukost!
Idag MÅSTE jag hitta en klänning till nyår.


Ha en bra dag!



Lämna gärna ett ord eller två..
Postat av: Madde

God Jul å Gott Nytt År Mysan! Tänk att det bara är ett år sen vi var på musik i julenatten och firade nyår i Vasa :) Iår blir det nyår i Lappland, så nu borde jag packa! Sköt om dig <3

2008-12-29 @ 12:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0